מחקרים

הפחתת נפח גידול פעיל מטבולית לפני עירוי תאי CAR-T בחולי לימפומה

מטרת החוקרים הייתה להעריך את ההשפעה של כימות MATV ודינאמיות של MATV, בין תחילת האפרזיס לבין כימותרפיה Pre-LD על תוצאות תאי T ורעילות במטופלים עם תאי B גדולים r/r) LBCL)

04.04.2024, 17:19
מיקרוגרף של Diffuse large B-cell lymphoma, לימפומה (מקור: ויקיפדיה)

טיפול גישור לפני עירוי תאי T מיושם לעתים קרובות בחולים עם לימפומה חוזרת ונשנית של תאי B גדולים. לאחרונה, פורסמו בכתב העת Blood Cancer Journal, ממצאיו של מחקר בו חוקרים ביקשו לבחון את ההשפעה של כימות MATV ודינמיות של MATV, בין תחילת האפרזיס לבין כימותרפיה (Pre-LD), על תוצאות תאי T ורעילות במטופלים עם תאי B גדולים (r/r LBCL).

במחקר הוכללו 74 מקרי MATV שחושבו באופן חצי אוטומטי בהתחלה ו-68 מקרי כימותרפיה Pre-LD בחולי r/r LBCL שקיבלו axicabtagene ciloleucel. בתחילת המחקר, לחולים עם MATV נמוך (< 190 סמ"ק) היה זמן טוב יותר להתקדמות (TTP) ושרידות כללית (OS) בהשוואה לחולי MATV גבוה (p < 0.001). חולי MATV גבוהים שנשארו יציבים או מופחתים לאחר טיפול גישור הראו שיפור משמעותי ב-TTPי(p = 0.041) ושרידות כוללת (p = 0.015), בהשוואה לחולים עם MATV טרום-LD גבוה (>480 סמ"ק). יתר על כן, ערכים התחלתיים גבוהים של MATV היו קשורים לתסמונת שחרור ציטוקינים חמורה (CRS, p = 0.001).

החוקרים הסיקו כי מטופלים עם ערכים התחלתיים נמוכים של MATV היו בעלי ה-TTP/OS הטובים ביותר, חולים אלו הדגימו הפחתה או שליטה יעילות ב-MATV במהלך תהליך הגישור ששיפרו את תוצאות השרידות בחולים עם ערכים התחלתיים גבוהים של MATV, מה שמספק רציונל לשימוש בתרפיות גישור אגרסיביות יותר.

מקור:

Keijzer, K., de Boer, J.W., van Doesum, J.A. et al. Reducing and controlling metabolic active tumor volume prior to CAR T-cell infusion can improve survival outcomes in patients with large B-cell lymphoma. Blood Cancer J. 14, 41 (2024). https://doi.org/10.1038/s41408-024-01022-w

 

 

 

 

 

 

נושאים קשורים:  מחקרים,  לימפומה של תאי B גדולים,  עירוי תאי T,  רעילות,  טיפול תאי CAR-T
תגובות