חדשות

יידרשו שבועות להחזיר את מלוא הפעילות הממוחשבת ב"הלל יפה"

תוצאות מתקפת הסייבר בבית החולים בחדרה: ניתוחים לא דחופים נדחים, הרשומות הרפואיות נעשות בכתב יד, מפעילים פקסים להעברת מסמכים והרופאים אוספים פיזית תוצאות בדיקות וממצאי דימות

ד"ר מיקי דודקביץ, מנהל "הלל יפה". "תקיפת הסייבר כמוה כפגיעת טראומה קשה המחייבת ייצוב ושיקום". צילום: דוברות בית החולים

מתקפת הסייבר שהשביתה בשבוע שעבר את מערכת המחשוב בבית החולים הלל יפה בחדרה החזירה את המוסד הרפואי כמה עשורים לאחור, לימים שבהם רישום ותעבורת מידע בוצעו באופן ידני. על פי הערכת מנהל בית החולים, ד"ר מיקי דודקביץ, יידרשו עוד כמה שבועות כדי להחזיר את "הלל יפה" למצב שבו פעל לפני מתקפת ההאקרים. כך דיווח הבוקר (ב') עידו אפרתי ב"הארץ".

בדיווח נמסר כי בית החולים דווקא נערך לאפשרות של אירוע מסוג זה ואף תרגל מצב כזה בעבר ולשם כך הוכנו בו טפסים ונמצאה דרך להעביר את המידע החיוני. רק בעיה אחת טרם נפתרה: היעדר נגישות, במצב הנוכחי שבו שותקו מערכות המחשוב, להיסטוריה רפואית של מטופלים.

ד"ר דודקביץ אמר: "במונחים רפואיים, תקיפת הסייבר כמוה כפגיעת טראומה קשה המחייבת ייצוב ולאחריו הליך שיקום ממושך. אנחנו מתקדמים לאט-לאט מדי יום ומחזירים בהדרגה ובזהירות חלקים מהפעילות. הטיפולים הדחופים והחיוניים ניתנים בכל רחבי בית החולים ובמקביל כבר פועלים להרחבת הפעילות הלא דחופה, שבחלקה היא כבר מתקיימת".

במצב הנוכחי הרשומות הרפואיות נעשות בכתב יד, מפעילים פקסים להעברת מסמכים והרופאים מתבקשים להגיע פיזית לאסוף תוצאות בדיקות או ממצאי בדיקות דימות ולקרוא את הנתונים מתוך מסכי היחידות השונות. ד"ר דודקביץ העריך שחלק מתפקודי המחשב בבית החולים ישובו לפעילות בקרוב אבל עבור אחרים תידרש תקופת שיקום של שבועות רבים, "ואולי אף מעבר לכך".

נושאים קשורים:  בית החולים הלל יפה,  מתקפת סייבר,  רשומות רפואיות,  חדשות,  ד"ר מיקי דודקביץ
תגובות
אנונימי/ת
18.10.2021, 21:16

עצוב!

אנונימי/ת
18.10.2021, 21:29

בתי חולים הפכו מזמן לבתי מלון של עובדים. כול אחד שם חולש על לשכה ומחשב ומכונת קפה וספה וטלוויזיה..
קיצר.. הכתובת הייתה תלויה ומודגשת על הקיר.
היו ערוכים לעוד הפתעות. לדוגמא הפסקות חשמל לזמן ממושך והשמדת תרופות וציוד במאות מיליוני שקלים.
סתם תרחיש!!!

אנונימי/ת
20.10.2021, 19:53

וואלה אני עובד בהלל יפה, מטפל בבני אדם, אין לי טלוויזיה ולא ספה, קפה אני מביא מהבית ומכין בקומקום בחדר צוות. לא לשכה ולא נעליים.

אנונימי/ת
18.10.2021, 21:32

שהרופאים יפסיקו לצפות במשחקי כדור רגל וטלונבלות מקסיקאניות!!!!
אומללים הם האנשים שזקוקים לשירותי בית חולים!!

אנונימי/ת
20.10.2021, 19:52

קשקשן