טיסלליזומאב

האם אנטי PD-1 יכול להיות טיפול יעיל בלימפומה מסוג הודג'קין חוזרת או עמידה לטיפול?

החוקרים ביצעו מחקר שלב 2 שהדגים כי Tislelizumab הוא טיפול יעיל ובטיחותי שיכול לשפר את שיעורי התגובה של מטופלים עם לימפומה מסוג הודג'קין חוזרת או עמידה לטיפול

11.08.2020, 18:27
לימפומה על שם הודג'קין (מקור: ויקיפדיה)

הפרוגנוזה של מטופלים עם לימפומה מסוג הודג'קין קלאסית (cHL – classic Hodgkin lymphoma) חוזרת או עמידה לטיפול (R/R – relapsed/ refractory) לאחר כישלון או חוסר התאמה להשתלת מח עצם היא ירודה.

החוקרים בדקו את היעילות והבטיחות של Tislelizumab, נוגדן מונוקלונלי אנטי-PD-1 שנמצא במחקר, במסגרת מחקר שלב 2 עם זרוע אחת שכללה מטופלים ממוצא סיני עם R/R cHL. נקודת הסיום המרכזית במחקר הייתה שיעור התגובה הכולל שהוערך ע"י ועדת סקירה בלתי תלויה, לפי סיווג ה-Lugano 2014.

במחקר השתתפו 70 מטופלים והם קיבלו לפחות מנה אחת של Tislelizumab. לאחר תקופת מעקב עם חציון של 9.8 חודשים, נמצא כי 61 מטופלים (87.1%) השיגו תגובה אובייקטיבית, עם 44 מטופלים (62.9%) שהשיגו תגובה מלאה (CR – complete response). בנוסף, שיעור ההישרדות ללא התקדמות מחלה ב-9 חודשים המוערך היה 74.5%.

Venclexta
AbbVie
RX
Partially covered by the Health basket
Venclexta

F.C. TABS.: Dosage should be ajust. individ. See lit. Tmt. of pts. with Chron. Lymphoc. Leukem./Small Lymphoc. Lymphoma with or without 17p deletion, who have received at least one prior ther. Acute Myeloid Leukem.: in comb. with a hypomethylating agent/comb. with low dose cytarabine is indicated for newly diagnosed pts. with AML who are ineligible for intensive chemother. C/I: Concom. use with strong CYP3A inhib. at init. and during ramp-up phase is contraind. in pts. with CLL/SLL due to the potent. for incr. risk of tumor lysis syndr. Concom. use with St. John’s wort.

תופעות הלוואי הנפוצות ביותר בדרגה 3 ומעלה שהתרחשו במהלך המחקר היו זיהומים בדרכי האוויר העליונות ופנאומוניטיס. תגובות הקשורות לעירוי הופיעו אצל 27 מטופלים (38.6%), ו-27 מטופלים (38.6%) חוו תופעות לוואי הקשורות לתגובה חיסונית, כאשר הנפוצה ביותר הייתה פגיעה בתפקוד בלוטת התריס. בנוסף, 11 מטופלים (15.7%) חוו לפחות תופעת לוואי קשורה לטיפול שהוגדרה כמצב חירום והובילה להפחתת מינון או דחיית טיפול. לא התרחשו מקרי תמותה בעקבות תופעות לוואי.

החוקרים הסיקו כי טיפול עם Tislelizumab במטופלים עם R/R cHL נסבל היטב באופן כללי והוביל לשיעורי תגובה כוללים ותגובה מלאה גבוהים, דבר שיכול להיות מתורגם לכדי תגובות ממושכות יותר אצל מטופלים אלה.

מקור: 

Song, Y. et al. (2020) Leukemia 34.

נושאים קשורים:  טיסלליזומאב,  אנטי PD-1,  המטואונקולוגיה,  מחקרים,  לימפומה מסוג הודג'קין,  לימפומה חוזרת או עמידה
תגובות