מיאלומה נפוצה

האם אנטיגן נגד התבגרות של תאי B יכול לשמש כטיפול במיאלומה נפוצה?

החוקרים הדגימו שיעורי תגובה של 70% לאחר טיפול עם AMG 420, אנטיגן נגד התבגרות של תאי B, במינון של 400 מיקרוגרם/יום בקרב מטופלים עם מיאלומה נפוצה חוזרת/עמידה

תאים סרטניים. אילוסטרציה

החוקרים בדקו את AMG 420, מולקולה BiTE אנטיגן נגד התבגרות של תאי B, בקרב מטופלים עם מיאלומה נפוצה חוזרת/עמידה.

מדובר במחקר הראשון שבוצע בקרב בני אדם והמשתתפים בו קיבלו עד 10 מחזורי טיפול של AMG 420 (עירוי של 4 שבועות/ מחזורים של 6 שבועות). המטופלים שהשתתפו במחקר היו כאלה עם התקדמות מחלה לאחר ≥ 2 קווי טיפול וללא מחלה מחוץ למח העצם. החוקרים הגדירו מחלה שאריתית מינימלית (MRD - minimal residual disease) כ< 1 תאי גידול/ 104 תאי מח עצם לפי ציטומטריית זרימה.

במחקר השתתפו 42 מטופלים שקיבלו AMG 420 במינון של 0.2-800 מיקרוגרם/יום. חציון הגילאים של המשתתפים היה 65 שנים, והחציון של משך המחלה היה 5.2 שנים. החציון של מחזורי הטיפול היה 1 (טווח, 1-10 מחזורים) ו-7 (טווח, 1-10 מחזורים) למטופלים שהגיבו. המשתתפים במחקר הפסיקו את הטיפול בעקבות התקדמות מחלה (n=25), תופעות לוואי (n=7), מוות (n=4), השלמה של 10 מחזורי טיפול (n=3), והפסקה מרצון (n=1). שני מטופלים המשיכו לקבל את הטיפול. בנוסף, במהלך המחקר היו שני מקרי תמותה שאינם קשורים לטיפול, שנגרמו כתוצאה מ-influenza/ aspergillosis ומהפטיטיס בעקבות adenovirus.

Venclexta
AbbVie
RX
Partially covered by the Health basket
Venclexta

F.C. TABS.: Dosage should be ajust. individ. See lit. Tmt. of pts. with Chron. Lymphoc. Leukem./Small Lymphoc. Lymphoma with or without 17p deletion, who have received at least one prior ther. Acute Myeloid Leukem.: in comb. with a hypomethylating agent/comb. with low dose cytarabine is indicated for newly diagnosed pts. with AML who are ineligible for intensive chemother. C/I: Concom. use with strong CYP3A inhib. at init. and during ramp-up phase is contraind. in pts. with CLL/SLL due to the potent. for incr. risk of tumor lysis syndr. Concom. use with St. John’s wort.

תופעות הלוואי המשמעותיות (n=20; 48%) שנצפו במחקר כללו זיהומים (n=14) ופולינוירופתיה (n=2), בנוסף, תופעות לוואי משמעותיות כתוצאה מהטיפול כללו שני מקרים של פולינוירופתיה בדרגה 3 ומקרה אחד של בצקות בדרגה 3. לא תועדו מקרים של רעילות ב-CNS בדרגה 3 ומעלה או של נוגדנים נגד AMG 420.

במחקר הנוכחי, מינון של 800 מיקרוגרם/יום נחשב למינון הנסבל בעקבות מקרה אחד של תסמונת שחרור ציטוקינים בדרגה 3 ומקרה אחד של פולינוירופתיה בדרגה 3, אשר שניהם חלפו. בנוסף, שיעור התגובה הכולל היה 31% (n= 13 מתוך 42). במינון נסבל מקסימלי (MTD –יmaximum tolerated dose) של 400 מיקרוגרם/יום, שיעורי התגובה היו 70% (n=7 מתוך 10). מתוך אלה, חמישה מטופלים הדגימו תגובה מלאה עם MRD שלילי, מטופל אחד הדגים תגובה חלקית ומטופל אחד הדגים תגובה חלקית טובה מאוד. כל שבעת המטופלים האלה הגיבו במהלך מחזור הטיפול הראשון וחלקם הדגימו תגובה שנמשכה מעל שנה.

במחקר הנוכחי שבדק AMG 420 לטיפול במטופלים עם מיאלומה נפוצה חוזרת/עמידה, שיעור התגובה היה 70%, כולל 50% תגובה מלאה עם MRD שלילי, במינון של 400 מיקרוגרם/יום שהיה ה-MTD במחקר הנוכחי.

מקור: 

Topp, M.S. et al. (2020) Journal of Clinical Oncology 38.

נושאים קשורים:  מיאלומה נפוצה,  תאי B,  AMG 420,  תגובה מלאה,  מינון נסבל מקסימלי,  המטואונקולוגיה,  מחקרים
תגובות