חדשות

משלחות מברזיל ומהודו ביקרו במרכז ללימודי טראומה ברמב"ם

בכירי רפואה מהודו ונציגי ממשל מברזיל התארחו במסגרת שיתוף הפעולה של המרכז הרפואי עם מדינות אלו בנושא טיפול ופינוי באירועים מרובי נפגעים ובמצבי טראומה

במרכז ד"ר מיקי הלברטל ולצידו חברי המשלחות מברזיל ומהודו בביקורם ברמב"ם. צילום: דוברות בית החולים

המרכז הרפואי רמב"ם אירח בימים האחרונים בכירים בתחום הרפואה מהודו, משלחת מברזיל וכן חיילים מנאט"ו שתרגלו פינוי בזמן חירום לבית החולים הגדול בצפון הארץ.

בין האורחים מהודו היה פרופ' ראבי קאנט (Prof. Kant Ravi), מנהל בית החולים איימס (AIIMS) ברישיקש, הודו. התלוו לביקורו רעייתו, ד"ר בינה ראבי ושני רופאים בכירים מיחידת הטראומה בבית החולים בהודו. זה היה ביקור גומלין, זאת אחרי שצוות המרכז ללימודי טראומה, רפואה דחופה ואר"ן (אירועים מרובי נפגעים) ברמב"ם העביר הכשרה בבית החולים ההודי והניח יסודות להקמת מערך טראומה על פי המודל המבוסס על נסיונו של מרכז העל לטראומה של צפון ישראל.

במהלך ביקורם, פגשו האורחים מהודו את ד"ר מיקי הלברטל, מנהל רמב"ם, המשמש כיו"ר המרכז לטראומה, את גילה היימס, אחות ראשית של בית החולים ומנהלת המרכז ואת ד"ר האני באחוס, מנהל יחידת הטראומה שהוא גם מנהלו הרפואי של המרכז הלימודי.

האורחים פגשו גם את פרופ' יהודה חוברס, מנהל אגף המחקר ומכון המחקר הרפואי ברמב"ם ופרופ' ליאור גפשטיין, מנהל המחלקה לקרדיולוגיה, שהציגו פעילויות בתחום המחקר, היזמות והחדשנות הרפואית. המשלחת גם ביקרה בבית החולים התת קרקעי הממוגן.

המרכז ללימודי טראומה, רפואה דחופה ואר"ן רמב"ם נחשב לאחד מהישגיו הבולטים של בית החולים. הוא מקיים קורסים בינלאומיים בחיפה. בין בוגרי המרכז רופאים שהגיעו במדינותיהם לתפקידי מפתח במערכות הבריאות שלהן, שם הקימו שם יחידות ומערכי טראומה המבוססים על הניסיון של רמב"ם בטיפול בפצועי מלחמה, פיגועים ואירועי טראומה.

במשלחת שהגיעה מברזיל היו בכירי ממשל, משטרה ומערכת הבריאות במדינה זאת. בראש המשלחת עמד הסנטור פלביו בולסונארו (Senator Flavio Bolsonaro), בנו של נשיא ברזיל. את ביקורם יזמה החברה הכלכלית בחיפה. הנושא המרכזי שעמד בביקור זה: יכולות רמב"ם בחדשנות רפואית, טיפול בטראומה והתמודדות עם מצבי חירום.

לפני ביקור האורחים מברזיל נערך ברמב"ם תרגיל שבו לקחו חלק חיילים מנאט"ו, חיל הים הישראלי ומערך הטראומה של בית החולים. התרגיל כלל נחיתה של מסוק פינוי של נאט"ו ותרגול הכנסת פצוע לחדר הלם.

ד"ר מיקי הלברטל אמר: "חשיבותו של המרכז הרפואי רמב"ם בתחום הטראומה יוצאת מתחומי האזור. ברמה העולמית, רופאים שלנו יוצאים למדינות שונות ומכשירים בהן צוותים רפואיים לטיפול בטראומה ובמצבי אר"ן באופן שחולל שינוי במקומות רבים. הכשרת האורחים המגיעים לחיפה כדי ללמוד נושאים אלה מוכיחה עד כמה לניסיון מקומי יש משמעות ברמה בינלאומית".

נושאים קשורים:  רמב"ם,  אר"ן,  מערך טראומה,  אירוע רב נפגעים,  ד"ר מיקי הלברטל,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
13.11.2019, 19:19

מיקי עושה בשקט הרבה דברים יפים ברמב"ם. פחות פוזה הרבה יושרה הרבה עבודה.