ערוץ האימונואונקולוגיה

אימונותרפיה עם תאי T שעברו מודיפיקציה ליצירת רצפטור ספציפי לאנטיגן כימרי CD19

חוקרים מצאו כי אימונותרפיה זו היא ישימה ובטוחה ברוב החולים עם ממאירות תאי B רפרקטורית לטיפולים קודמים, ויש לה יכולת פעילות אנטי גידולית פוטנציאלית במינוני תאים נמוכים

20.08.2015, 14:50
ריצוף דנ"א, רפואה מותאמת אישית (צילום: אילוסטרציה)

תאי T מהונדסים גנטית אשר מופקים מתת אוכלוסיות מסוימות של תאי T, מדגימות יכולת שונה להתמיד לאחר העברה הסתגלותית (adoptive transfer).

זהו מחקר פאזה 1/2, בו חולים עם ממאירות תאי B CD19+ מקבלים תאי T מורכבים CD8י+ TCM ו-תאי Tי CD4+, אשר הונדסו לבטא רצפטור ספציפי לאנטיגן כימרי CD19י (CD19י CAR).

תאי T מורכבים CD8+י TCM ו-תאי Tי CD4+ הועשרו בנפרד מכל חולה, והודבקו בלנטיוירוס נושא CD19י CAR ותורבתו בתנאי in vitro. התוצר התאי לעירוי הורכב ביחס של 1:1 של תאי CD8+:CD4+ CAR+ T והוחזר לחולה בעירוי באחד מבין 3 מינונים (2x105– 2x107 CAR-T לקילו) לאחר כימותרפיה מדללת תאי T.

37 חולים עם ALLי(n=20י), NHLי(n=1) או CLLי(n=3) טופלו, ו-33/37 קיבלו את התוצר התאי. לא נצפו רעילויות קשורות לעירוי. תסמונת חמורה הנובעת משחרור ציטוקינים מוגבר (sCRS) אשר כוללת חום, ל"ד נמוך, קואגולופתיה ורעילות נוירולוגית עם עלייה ברמות IFN-γ ו-IL-6 נצפתה בחולי ALL בלבד עם עומס תאי גדול. חולה ALL אחד שטופל בתוצר התאי במינון הגובה ביותר נפטר מסיבוכי sCRSי.

18/20 חולים הוערכו לתגובה לטיפול, 15 (83%) השיגו רמיסיה מוחלטת במוח העצם. תגובות קליניות ב-NHL כללו רמיסיה מוחלטת (n=19) וחלקית (n=6) ב- 7/13 חולים. 2/3 חולים עם CLL השיגו רמיסיה במוח העצם. רמת השיא ומשך ההימצאות של תאי Tי CD4+ ו-CD8י+ CAR-T נמצאו קשורות בתגובה קלינית.

החוקרים עסוקים כעת במחקר ההשפעה של טיפולים מדללי לימפוציטים על פרוליפרציה של תאי CAR-T והשרדותם בתנאי in vivo . תגובה תאית של תאי T למרכיב scFv ספציפי ל-CD-19 של CAR טרנסגן במודל עכבר, זוהה בתת אוכלוסיה של חולים עם הישרדות מוגבלת של תאי CAR-T.

החוקרים הסיקו, כי אימונותרפיה הסתגלותית עם תאי T CD19י CA בהרכב ספציפי הינה ישימה ובטוחה ברוב החולים עם ממאירות תאי B רפרקטורית לטיפולים קודמים, ויש לה יכולת פעילות אנטי גידולית פוטנציאלית במינוני תאים נמוכים.

מקור:
Immunotherapy with CD19-specific chimeric antigen receptor (CAR)-modified T cells of defined subset composition. Cameron John Turtle
3006

נושאים קשורים:  תאי T,  העברה הסתגלותית,  לוקמיה,  טיפולים מדללי לימפוציטים,  מחקרים
תגובות